28 Eylül 2013 Cumartesi

Sonbahara Özgü Kozalaktan Süsler

Sonbahar ile artık doğa da canlılığını yitirmeye başladıkça ortaya bir sürü malzeme çıkmaya başlayacak. :)) Ne malzemesi diye soranlar için doğada aslında bakıldığı zaman ev dekorasyonu için kullanılabilecek malzemelerden bahsediyorum. Doğa canlılığını yitirirken bize de çok güzel malzemeler bırakıyor. Meşe palamudu şapkaları, kurumuş dallar, kozalak, ağaç kabukları vb. Yalnız yağmurlar başlamadan önce toplamak gerekiyor yoksa küflenmiş malzemeler ile karşılaşırsınız. :)

Bunlardan kozalak benim en çok sevdiklerimden bir tanesi. Çamlık bir alanda şu aralar bol bol kozalak bulabilirsiniz. Bunlardan eviniz için çok güzel duvar, masa, konsol süsleri yapabilirsiniz. Benim favorilerim ise fanus ve saksı içinde olanlar.

Fanus içindeki kozalakları yosunlar ile beraber kullanınca çok daha güzel bir görüntü oluşuyor. Ben uzun arayışlardan sonra Euroflora'nın internet satış sitesi Herdekora 'da yosun buldum. ½ m2 alan kaplayan paketleri 46 tl imiş. Cam fanus da var ama sadece 17 cm lik olan satılıyor. Bunlarla güzel arajman yapılabilir.

Bu arada kozalak bulamazsanız çok basit keçeden kozalaklar yapabilirsiniz. Koyu kahverengi renkteki keçe ile yapılan kozalaklar gerçek gibi duruyor.

Bunun gibi seramik bir  kapta yapılmış faunus içindeki yosun ve kozalaktan süs çok hoşuma gidiyor.

Buna bayıldım ! Saksı üzerine yapılan bu çalışma tek kelime ile muhteşem olmuş.
Rengarenk kozalaklar.


Keçe minik toplar ile süslemişler. Çok şirin !


Saksılara da bu şekilde konarak ağaç görünümünde çok hoş olmuş.
Fanus yerine farklı boylarda cam kavanozlar da kullanılabilir.
Kavanozların kapaklarına da dallar ile küçük etiket eklemek fikri çok hoşuma gitti.

Fanus içinde sararmış yapraklar ile beraber de kullanabilirsiniz.
Bunun gibi saksılarınızın üzerini de süslemek için kullanabilirsiniz.

Aşağıdaki duvar panoları da çok güzel.

4 yorum:

  1. Bizim buralarda malzeme booool :))
    En alttaki kozalaklar var ya kurdeleyle birarada bağlanmış, favorim o... :)

    YanıtlaSil
  2. Hepsi çok güzel .Evde böyle yeşil doku görmek rahatlatır herhalde.Özellikle etiketli cam kavanozlulara bayıldım.Hem de daha dün bu kavonozların aynısını gördüm yosunda bulursam yapmak isterim.

    YanıtlaSil
  3. kozalaklardan saksı süper olmuş en çok onu beğendim:)

    YanıtlaSil

Paylaş