31 Mayıs 2013 Cuma

Cicideko Kendin Yap (DIY) : Evim Güzel Evim Dekupaj ve Baskılı Pano Yapılışı Youtube'ta Yayında



Youtube'ta yeni videom yayına girdi.  Bu videoda kullanılan malzemeler ile ilgili de bir bilgi vermek istiyorum. Ben tüm malzemeleri Tahtakale Hobi sitesinden aldım. Bu sebeple ürün linklerini de o siteden vereceğim.
Panonun yapılışını; ürün hazırlık, boyama ve süsleme olarak üç bölümde anlatmak istedim.

1) Ürün Hazırlama Malzemeleri
MDF Ahşap Çerçeve
Sünger Zımpara

2) Boyama Malzemesi
Akrilik Ahşap Boyası -Rich / Artdeco / Plaid Folkart markasından birisi olabilir.
Benim tercihim: Rich Marka
Sünger Fırça

Notlar :
- Sünger fırçalarını kullandıktan bir süre sonra mimik minik parçaları kopmaya başladı. Yıkarken deforme oluyor. Bu sebeple de minik parçalar çıkmaya başlıyor. Fakat normal fırçaya göre de çok rahat boyama imkanı sağlıyor. Bu sebeple kullanmaya da devam edeceğim.

- Boya katları arasında zımparalama işlemi yaparsanız boya fazlalıklarını almış oluyorsunuz. Sünger fırça ile boyamak boya fazlalıklarının daha az olmasını sağlıyor.

- En son katı boyarken boya içine biraz da dekupaj tutkalından kattım. Daha kapatıcı olmasını sağladı.

3) Süsleme Malzemesi
Dekupaj Resimleri

Dekupaj Tutkalı - Plaid Royal Coat / Rich / Ardeco markalarından birisi olabilir.
Benim Tercihim : Plaid Royal Coat Vernik olarak da bunu kullanabilirsiniz.

Merdane

Baskı Malzemeleri  - Etsy'den Memories and Pastimes dükkanından aldım.  Inkadinkado Markasının minik baskılarını tercih ettim.
Baskının fiyatı 1.70 Dolar idi.  Posta Ücreti : 6.65 Dolar idi. 15 günde elime ulaştılar.
Etsy'den nasıl alışveriş yapılır ? 

Baskı Mürekkebi - Benim mürekkeplerim Martha Stewart'ın ürünü ve eşim Amerika'dan getirmişti.5 sene oluyor. O zamandan beri duruyordu ve bozulma olmadı.

Ben size Color Box / Memento markasının ürünlerini tavsiye ederim.
Etsy'deki Fancy Flourishes dükkanından alabilirsiniz. En uygun posta ücreti de bu dükkanda var.
Color Box 6 lı Mürekkep Fiyatı 7.5 Dolar, Memento 4 lü Mürekkep Fiyatı 10 Dolar. Posta ücreti ise 5 Dolar. Bir başka ürün daha alırsınız önceki ürünün posta ücreti 1 Dolar oluyor.
Etsy'den nasıl alışveriş yapılır ? 

Notlar
- Dekupaj tutkalını kağıdın bir kısmına sürüp güzelce yapıştırdıktan sonra kağıdın diğer bölümlerine de kısım kısım sürerek yapıştırmanız daha iyi olur. Tüm kağıda uygulayıp yapıştırdığınız zaman düzeltmeniz zor oluyor.Yırtılmalar oluyor.

- Ahşaba yapılan baskıda hata olduğu zaman ıslak mendil ile baskıyı silebilirsiniz.

- Baskı mürekkebinin iyice kuruması için kurutma makinası kullanmanızı tavsiye ederim. Sprey vernik kullanmanız baskının dağılmaması için daha iyi olacaktır. Dekupaj tutkalı ile de verniklenebilir.




3 yorum:

  1. O kadar faydalı oldu ki benim için. İnanın çok çok teşekkür ediyorum.. Açıklamalarınız ve videonuz tam benim için olmuş.. Ellerinize sağlık gerçekten çok çok muntazam çok profesyonel..:))
    Selam ve sevgilerle..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yardımcı olabildiğsem ne mutlu bana, sevgiler :))

      Sil
  2. Çok hoş olmuş. Paylaşım için sağol. Sizi izlemeye aldım. Ben de bloğuma beklerim.

    YanıtlaSil

Paylaş